Start kursu dla kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego
Po wnikliwym procesie
kwalifikacji oraz oceny kompetencji i predyspozycji zawodowych grupa 27
kandydatów na kontrolera ruchu lotniczego rozpoczęła dziś kurs
podstawowy, otwierający drogę do uzyskania licencji kontrolera ruchu
lotniczego.Kandydaci przeszli pierwszy w tym roku nabór, przeprowadzony zgodnie z
opracowanym w PAŻP długoletnim planem szkoleń na lata 2015 – 2019.
Szkolenia odbywać się będą w Ośrodku Szkolenia Personelu Służb Ruchu
Lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Warszawie oraz
jednostkach terenowych. Wprowadzane w tym roku zmiany w systemie
szkolenia, takie jak intensyfikacja programu, optymalne wykorzystanie
kadry szkoleniowej oraz stworzenie nowoczesnej bazy symulatorowej
przyspieszą czas szkolenia kandydatów do uzyskania licencji KRL do około
20-22 miesięcy. W całym 2015 roku w Polskiej Agencji Żeglugi
Powietrznej szkolić się będzie blisko 200 kandydatów na kontrolera ruchu
lotniczego.
Słuchacze rozpoczynający dziś kurs mają przed sobą kilkanaście miesięcy
szkolenia teoretycznego i praktycznego, w trakcie którego każdy kolejny
etap zdobywania wiedzy i umiejętności kończy się egzaminem. Wieloetapowe
szkolenie będzie prowadzone według nowych, znacznie zmodernizowanych
programów i planów szkolenia w jednostce, lepiej dostosowanych do
środowiska pracy kontrolerów ruchu lotniczego.
Standardowy harmonogram szkolenia obejmuje:
w ramach szkolenia wstępnego:
- szkolenie teoretyczne - kurs podstawowy BASIC (12 - 13 tygodni);
- sesja egzaminacyjna - teoretyczna (2 tygodnie);
- szkolenie teoretyczne - kurs w zakresie uprawnienia RATING (6 - 7 tygodni);
- sesja egzaminacyjna - teoretyczna (2 tygodnie);
- szkolenie praktyczne -symulatorowe – kurs w zakresie uprawnienia RATING (5-5,5 miesiąca)
- egzamin praktyczny przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego (S-ATCL Student-Air Traffic Controller Licence);
- szkolenie teoretyczne - kurs podstawowy BASIC (12 - 13 tygodni);
- sesja egzaminacyjna - teoretyczna (2 tygodnie);
- szkolenie teoretyczne - kurs w zakresie uprawnienia RATING (6 - 7 tygodni);
- sesja egzaminacyjna - teoretyczna (2 tygodnie);
- szkolenie praktyczne -symulatorowe – kurs w zakresie uprawnienia RATING (5-5,5 miesiąca)
- egzamin praktyczny przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego (S-ATCL Student-Air Traffic Controller Licence);
w ramach szkolenia na docelowym miejscu pracy:
- szkolenie praktyczne w jednostce (OJT – On-the-Job Training) na stanowisku operacyjnym – (9-10 miesięcy);
- egzamin praktyczny przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną do uzyskania licencji kontrolera ruchu lotniczego (ATCL Air Traffic Controller Licence);
- szkolenie praktyczne w jednostce (OJT – On-the-Job Training) na stanowisku operacyjnym – (9-10 miesięcy);
- egzamin praktyczny przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną do uzyskania licencji kontrolera ruchu lotniczego (ATCL Air Traffic Controller Licence);
Szkolenie kandydatów na kontrolera ruchu lotniczego prowadzone jest
przez wysokokwalifikowanych specjalistów, doświadczonych pracowników
PAŻP oraz czynnych zawodowo instruktorów - kontrolerów ruchu
lotniczego.
Aktualnie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, w ramach szkolenia
wstępnego, szkoli się już 53 kandydatów na krl, wyłonionych w
poprzednich naborach. Ponadto do uzyskania licencji kontrolera ruchu lotniczego przygotowuje się 47 praktykantów, posiadających licencję S-ATCL. Po przeprowadzeniu wszystkich planowanych na rok 2015 naborów, w ramach
których wyłonionych zostanie około 80 nowych słuchaczy, pod koniec 2015
roku w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej ma kształcić się blisko 200
kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego.
Wszyscy, którzy chcą zdobyć zawód kontrolera ruchu lotniczego, a
wyróżniają się ponadprzeciętną spostrzegawczością, refleksem, szybkim
kojarzeniem faktów, wyobraźnią przestrzenną, odpornością na stres oraz
dobrze znają język angielski zapraszani są na następny tegoroczny nabór,
który rozpocznie się w kwietniu br.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Komentarze
Prześlij komentarz