Inwestycje w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury
Plac
budowy Portu Lotniczego Mazury Szymany odwiedził we wtorek (17 marca)
marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Gustaw Brzezin. Budowa i
proces certyfikacji lotniska mają się zakończyć jeszcze w 2015 roku.
Wartość projektu przekracza 200 mln zł.
Na
lotnisku zakończono już modernizację wieży i budynku dawnego lotniska.
Na ukończeniu jest siedziba lotniskowej straży pożarnej, która pomieści
dwa gaśnicze wozy bojowe. Trwa budowa terminalu pasażerskiego. W
potężnej hali nie tylko odprawiani będą pasażerowie, ale znajdą się tu
również sklepy i restauracje. Charakterystycznym elementem bryły budynku
będą załamane dachy, które nawiązywać mają do kształtu skrzydeł
żurawia. Zasadnicza część budynku ma być ukończona jeszcze w sierpniu.
Potem będą trwały prace wykończeniowe i wyposażanie terminalu w szereg
systemów związanych m.in. z bezpieczeństwem.
Obok terminalu budowany jest peron. Na lotnisko będzie można dojechać szynobusem. Czas przejazdu z Olsztyna wyniesie około 46 minut. Tuż obok gmina Szczytno buduje nową drogę, w planach jest również budowa parkingów dla ośmiu autokarów i 140 samochodów osobowych.
Drogi kołowania i pas startowy w zasadzie są już gotowe. Trzeba go jedynie pomalować, zaopatrzyć w oświetlenie oraz nawigację. No i zachęcić linie do tego, żeby zdecydowały się na wykonywanie na wszystkich tych płaszczyznach operacje. To najtrudniejsze zadanie, które obecnie stoi przed lotniskiem.
Przedstawiciele portu utrzymują, że rozmowy z liniami są zaawansowane, ale nie chcą zdradzać szczegółów, kto miałby z lotniska w Szymanach latać. Pierwsze loty z tego portu zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Internauci w internetowej ankiecie wskazywali ostatnio, dokąd chcieliby z warmińsko-mazurskiego portu latać. Najbardziej pożądanym kierunkiem okazał się Londyn. W pierwszej trójce wymieniany jest również Dortmund i Dublin. Władze lotniska utrzymują, że wszystkie głosy internautów będą brane pod uwagę, a ankieta internetowa jest jednym z narzędzi badawczych, którego wyniki zostaną przedstawione w raporcie zbiorczym dotyczącym kierunków lotów. Zebrane informacje mają być uzupełnione o dane mikro- i markoekonomiczne, statystyki GUS i Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz dane na temat migracji i wskaźniki ekonomiczno-gospodarcze. Będą one prezentowane w rozmowach z przewoźnikami.
Całkowity koszt inwestycji w Szymanach to 205 mln zł, z czego 76 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Budowa musi się zakończyć w 2015 roku, aby nie przepadła unijna dotacja na ten cel.
Obok terminalu budowany jest peron. Na lotnisko będzie można dojechać szynobusem. Czas przejazdu z Olsztyna wyniesie około 46 minut. Tuż obok gmina Szczytno buduje nową drogę, w planach jest również budowa parkingów dla ośmiu autokarów i 140 samochodów osobowych.
Drogi kołowania i pas startowy w zasadzie są już gotowe. Trzeba go jedynie pomalować, zaopatrzyć w oświetlenie oraz nawigację. No i zachęcić linie do tego, żeby zdecydowały się na wykonywanie na wszystkich tych płaszczyznach operacje. To najtrudniejsze zadanie, które obecnie stoi przed lotniskiem.
Przedstawiciele portu utrzymują, że rozmowy z liniami są zaawansowane, ale nie chcą zdradzać szczegółów, kto miałby z lotniska w Szymanach latać. Pierwsze loty z tego portu zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Internauci w internetowej ankiecie wskazywali ostatnio, dokąd chcieliby z warmińsko-mazurskiego portu latać. Najbardziej pożądanym kierunkiem okazał się Londyn. W pierwszej trójce wymieniany jest również Dortmund i Dublin. Władze lotniska utrzymują, że wszystkie głosy internautów będą brane pod uwagę, a ankieta internetowa jest jednym z narzędzi badawczych, którego wyniki zostaną przedstawione w raporcie zbiorczym dotyczącym kierunków lotów. Zebrane informacje mają być uzupełnione o dane mikro- i markoekonomiczne, statystyki GUS i Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz dane na temat migracji i wskaźniki ekonomiczno-gospodarcze. Będą one prezentowane w rozmowach z przewoźnikami.
Całkowity koszt inwestycji w Szymanach to 205 mln zł, z czego 76 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Budowa musi się zakończyć w 2015 roku, aby nie przepadła unijna dotacja na ten cel.
rynekinfrastruktury.pl
Komentarze
Prześlij komentarz