30 kwietnia 2015 r., cyklem AIRAC weszły w życie
modyfikacje w strukturze polskiej przestrzeni powietrznej, w tym
obejmujące utworzenie CTR i TMA Radom. Reorganizacja przestrzeni kontrolowanej w rejonie lotniska Radom-Sadków
ma na celu zabezpieczanie wykonywania cywilnych operacji lotniczych IFR
do/z lotniska EPRA oraz umożliwienie wprowadzenia nowych
instrumentalnych procedur podejścia do lądowania i procedur SID/STAR.
- CTR EPRA - GND/2000 ft AMSL
- TMA Radom – segment „A”: 2000ft / 6500ft AMSL
- TMA Radom – segment „B”: 1500ft / 6500ft AMSL
- TMA Radom – segment „C”: 6500ft / FL115 AMSL
W aktywnej strefie CTR oraz TMA Radom do
wysokości FL 095 obowiązuje klasa przestrzeni „D”. Natomiast w TMA
Radom powyżej FL95 - klasa przestrzeni „C”. Ze względu na brak
planowanego rozkładowego ruchu służba ATC została zawieszona NOTAM-em.
|
CTR i TMA Radom. Granice poziome ATZ Radom tożsame z granicami CTR Radom |
|
CTR i TMA Radom – widok 3D |
Zmodyfikowany MATZ Radom składa się z następujących segmentów:
- segment „A”: 2000ft / 6500ft AMSL
- segment „B”: 1500ft / 6500ft AMSL
- segment „C”: 6500ft / FL95 AMSL
- segment „D”: GND / 2000ft AMSL
|
MATZ Radom |
|
MATZ Radom widok 3D |
Utworzenie nowego TMA Radom wiązało się z koniecznością modyfikacji
granic strefy czasowo wydzielonej TSA 05 w celu dopasowania granic
przylegających do siebie struktur. Zmniejszeniu uległy granice segmentów
A, B oraz C strefy TSA05. Segmenty A, B oraz C TSA05 zostały zamienione
na strefy TRA w celu możliwości bardziej elastycznego wykorzystania.
|
Modyfikacja TSA 05 |
Dodatkowo, w miejscu pomniejszonych segmentów został wydzielony nowy
segment H TRA05 (niedostępny w przypadku aktywności CTR i TMA Radom) na
potrzeby zabezpieczenia operacji wojskowych (głównie skoków
spadochronowych w rejonie lotniska EPRA). W TRA05 jest zapewniana
wojskowa służba ruchu lotniczego przez wojskowy organ APP Radom.
|
Modyfikacja TSA 05 oraz MATZ EPRA |
Komentarze
Prześlij komentarz