Wyższe standardy bezpieczeństwa i optymalizacja kosztów w ruchu lotniczym – podpisana umowa o dofinansowanie projektu dla PAŻP
Polska Agencja Żeglugi
Powietrznej podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o
dofinansowanie projektu „Rozwój infrastruktury państwowego organu
zarządzania ruchem lotniczym – etap II”. Wartość przedsięwzięcia to
ponad 200 mln zł, w tym unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi prawie 115 mln zł.
Planowane inwestycje mają przynieść usprawnienia w trasowej części lotu i obsłudze nawigacyjnej w poszczególnych portach lotniczych.
Projekt obejmuje m.in. budowę ośrodków radiokomunikacyjnych (OR), uruchomienie zestawów nadawczo-odbiorczych działających poniżej FL195 (8,33 kHZ), zakup i instalację radioodległościomierzy kolokowanych z ośrodkami radiokomunikacyjnymi (OR/DME), radioodległościomierza kolokowanego z radiolatarnią ogólnokierunkową (DVOR/DME), precyzyjnych systemów lądowania według wskazań przyrządów (ILS/DME), systemu radiolokacyjnego i radarów, a także budowę wieży kontroli lotów Katowice w Porcie Lotniczym Katowice – Pyrzowice oraz zakup radaru mobilnego. Termin realizacji: grudzień 2020 r.
Od lewej: Dyrektor CUPT Przemysław Gorgol i Prezes PAŻP Janusz Niedziela |
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej korzystała już z dofinansowania unijnego przy modernizacji zarządzanej infrastruktury lotniczej. W pierwszym etapie projektu, który realizowany był w ramach POIiŚ 2007 – 2013 Agencja zrealizowała inwestycje o wartości 576 mln PLN, dofinansowanie ze środków unijnych do tych projektów wyniosło 289 mln złotych.
fot. PAŻP |
tekst źródłowy