Saab dostarczy system kontroli ruchu naziemnego dla lotniska Changi
Singapurski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAAS, Civil Aviation Authority
of Singapore) wybrał szwedzki koncern Saab do wdrożenia zaawansowanego
systemu kierowania i kontroli ruchu naziemnego w polu manewrowym
lotniska (A-SMGCS – Advanced-Surface Movement Guidance & Control
System) oraz najnowszej generacji systemu multilateracji dla lotniska
Changi w Singapurze.
źródło: SAAB |
Saab wdroży własny zintegrowany system kontroli ruchu lotniczego (I-ATS,
Integrated Air Traffis Control Suite) na lotnisku Changi, które
niedawno po raz piąty z rzędu zdobyło nagrodę dla najlepszego portu
lotniczego – Skytrax World's Best Airport. Zajmie się także modernizacją
działającego od 8 lat systemu kierowania i kontroli ruchu naziemnego w
polu manewrowym lotniska A-SMGCS oraz wymieni sieć czujników
multilateracyjnych, wdrażając jednocześnie wysoko wydajne stacje
naziemne RU7.
– Nasze systemy są zaprojektowane tak, aby rozwijały się wraz z rozwojem działalności naszych klientów, umożliwiając im rozbudowę zdolności operacyjnych i zwiększenie zasięgu w najbardziej właściwym momencie. Jesteśmy przekonani, że nowy system pozwoli CAAS bardzo efektywnie działać przez wiele lat – powiedział Mike Gerry, dyrektor jednostki Air Traffic Management będącej częścią obszaru Saab Surveillance.
Dostarczany przez Saab system I-ATS będzie łączyć dane z czujników multilateracyjnych i radarów ruchu naziemnego w celu lokalizowania i identyfikowania wszystkich samolotów operujących na płycie i w polu manewrowym lotniska. Modernizacja obejmie integrację z systemem sterowania naziemnym oświetleniem lotniska w celu rozwinięcia zdolności kierowania ruchem samolotów za pomocą sygnalizacji świetlnej (Follow the Greens), usprawniając działanie portu lotniczego, niezależnie od warunków pogodowych.
Specjalistyczna wiedza i doświadczenie firmy Saab obejmują wszelkie aspekty kontroli ruchu lotniczego: czujniki ruchu, automatyzację systemów kontroli ruchu, wspólne podejmowanie decyzji oraz zdalne wieże kontroli lotów. Cieszące się zaufaniem agencji żeglugi powietrznej, lotnisk oraz przewoźników rozwiązania wykorzystywane są w ponad 100 portach lotniczych, w 45 krajach i na sześciu kontynentach. Saab jest globalnym, wiodącym dostawcą pełnozakresowych usług ATM – przekształca innowacyjne pomysły w rzeczywistość i współpracuje z klientami, zarówno podczas prac koncepcyjnych, jak i zabezpieczając wsparcie eksploatacji wdrożonych rozwiązań.
– Nasze systemy są zaprojektowane tak, aby rozwijały się wraz z rozwojem działalności naszych klientów, umożliwiając im rozbudowę zdolności operacyjnych i zwiększenie zasięgu w najbardziej właściwym momencie. Jesteśmy przekonani, że nowy system pozwoli CAAS bardzo efektywnie działać przez wiele lat – powiedział Mike Gerry, dyrektor jednostki Air Traffic Management będącej częścią obszaru Saab Surveillance.
Dostarczany przez Saab system I-ATS będzie łączyć dane z czujników multilateracyjnych i radarów ruchu naziemnego w celu lokalizowania i identyfikowania wszystkich samolotów operujących na płycie i w polu manewrowym lotniska. Modernizacja obejmie integrację z systemem sterowania naziemnym oświetleniem lotniska w celu rozwinięcia zdolności kierowania ruchem samolotów za pomocą sygnalizacji świetlnej (Follow the Greens), usprawniając działanie portu lotniczego, niezależnie od warunków pogodowych.
Specjalistyczna wiedza i doświadczenie firmy Saab obejmują wszelkie aspekty kontroli ruchu lotniczego: czujniki ruchu, automatyzację systemów kontroli ruchu, wspólne podejmowanie decyzji oraz zdalne wieże kontroli lotów. Cieszące się zaufaniem agencji żeglugi powietrznej, lotnisk oraz przewoźników rozwiązania wykorzystywane są w ponad 100 portach lotniczych, w 45 krajach i na sześciu kontynentach. Saab jest globalnym, wiodącym dostawcą pełnozakresowych usług ATM – przekształca innowacyjne pomysły w rzeczywistość i współpracuje z klientami, zarówno podczas prac koncepcyjnych, jak i zabezpieczając wsparcie eksploatacji wdrożonych rozwiązań.
źródło: SAAB |
Czytaj więcej na stronie SAAB.
Komentarze
Prześlij komentarz