Nowe raporty końcowe PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 218/17 (I, 03.02.2017 r., Port lotniczy Denpasar (Bali, Indonezja)). Dotyczy: Zastosowania nieprawidłowego odroczenia MEL przez mechanika obsługi technicznej samolotu Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 218/17

• 535/13 (W, 01.05.2013 r., Łęgowo k/Wągrowca). Dotyczy: Twardego przyziemienia na trzy punkty samolotu ultralekkiego Zenair CH-601HD Zodiac. Raport końcowy 535/13, Album ilustracji 535/13


• 1410/16 (I, 22.06.2016 r., CTR EPRZ – okolice punkt nawigacyjnego HOTEL). Dotyczy: chwilowej utrata mocy silnika oraz wyświetlenia się komunikatów ostrzegawczych – EBAT FAIL, POWER FAIL, ALT FAIL informujących o nieprawidłowej pracy silnika i alternatora samolotu Liberty XL2. Informacja o zdarzeniu 1410/16


• 3019/16 (I, 28.11.2016 r., Załachowo k/ Żnina). Dotyczy: Ukręcenia się wałków napędowych na obydwu prądorozrusznikach śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 3019/16


• 3133/16 (I, 16.12.2016 r., TMA Kraków). Dotyczy: Zgłoszenia przez załogę podczas wznoszenia, w trakcie wykonywania procedury „AFTER TAKE OFF”, o nieprawidłowym przebiego hermetyzacji samolotu DH8D . Informacja o zdarzeniu 3133/16


• 3135/16 (I, 16.12.2016 r., TMA LRCL (Cluj)). Dotyczy: Nieodpowiedniego zamknięcia (niedomknięcia) tylnych drzwi bagażowych samolotu DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 3135/16

 

fot. PKBWL
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)


Komentarze