Zmiana granic poziomych sektorów FIS WARSZAWA i OLSZTYN od 30.04.2015
W celu wyrównania obciążenia pracą informatorów
FIS sektorów Warszawa i Olsztyn, a tym samym zmniejszenia ilości
korespondencji na częstotliwości sektora FIS Warszawa (często długi czas
oczekiwania na przerwę w korespondencji), wdrożona zostanie zmiana
granicy poziomej sektorów, zmniejszając przestrzeń sektora FIS Warszawa i
jednocześnie powiększając przestrzeń sektora FIS Olsztyn.
Wprowadzenie zmiany granic sektorów FIS poprawi bezpieczeństwo ruchu
lotniczego nad punktem VFR – ZULU, nad który dziś statki powietrzne mogą
wlatywać z trzech różnych sektorów, tj. trzech różnych służb FIS (AFIS
EPBC, FIS Olsztyn, FIS Warszawa). Po wprowadzeniu zmiany liczba ta
zostanie zredukowana do dwóch – doloty i odloty do ATZ EPBC via ZULU
będą odbywały się jedynie na łączności z FIS Olsztyn. Tym samym
zmniejszeniu ulegnie ilości zmian częstotliwości radiostacji
korespondencyjnej w dolotach/odlotach do/z lotnisk EPBC, EPWA, EPMO.
Wprowadzona zmiana ułatwi również nawigację załogom statków
powietrznych wykonujących loty VFR, ponieważ nowa granica sektorów
została wyznaczona wzdłuż obiektów liniowych (rzeka, mosty, linia
kolejowa).
WERSJA OSTATECZNA PROJEKTU ZMIANY GRANIC POZIOMYCH SEKTORÓW FIS
WARSZAWA I OLSZTYN (po uwzględnieniu uwag/opinii w ramach konsultacji
społecznych)
1.Przedmiotowa propozycja zmiany została poddana konsultacjom
społecznym z użytkownikami przestrzeni powietrznej poprzez zakładkę
„konsultacje społeczne” na stronie pansa.pl (08-19.12.2014r.) oraz
portal – „dlapilota.pl”. Nie otrzymano żadnych negatywnych uwag
dotyczących zmiany granic poziomych sektorów FIS w planowanym do
wprowadzenia projekcie.
2. Wyniki konsultacji społecznych potwierdziły trafność przyjętego rozwiązania i ostatecznie podjęto decyzję o wprowadzeniu projektu bez żadnych zmian. Wprowadzenie zmiany gra nicy podziału sektorowego pomiędzy sektorami FIS Warszawa i Olsztyn jest planowane zgodnie z cyklem AIRAC (2015-04-30)
Zmiana została wprowadzona 25 marca 2015 roku, w poprawkach do AIP AIRAC AMDT 162.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Komentarze
Prześlij komentarz