15 powodów, dlaczego pilotowania samolotów trudno jest nauczyć osoby z pokolenia Milenialsów
Niniejszym zapraszamy do lektury tłumaczenia
artykułu „15 reasons why teaching Millenials to fly is tough” autorstwa
Bena Vissera, który został opublikowany na portalu GA News. Tekst dotyka
jakże aktualnych kwestii związanych ze szkoleniem młodego pokolenia
pilotów urodzonych w latach 80 i 90-tych XX wieku, tzw. Milenialsów.
Ostatnio mój przyjaciel rozkładał gaźnik swojego
zabytkowego samochodu, kiedy zainteresowało to jego siostrzeńca, który
zapytał: do czego służy ten element? Przerażające jest to, że chłopak
właśnie ukończył technikum i uzyskał specjalizację mechanika
samochodowego!
Jeśli nowo mianowany mechanik samochodowy nie wie, co to jest gaźnik, więc jak to pokolenie Milenialsów ma nauczyć się latać? Oto lista niektórych, ale nie wszystkich problemów, które pojawiają się na etapie szkolenia ich do licencji turystycznej.
Jeśli nowo mianowany mechanik samochodowy nie wie, co to jest gaźnik, więc jak to pokolenie Milenialsów ma nauczyć się latać? Oto lista niektórych, ale nie wszystkich problemów, które pojawiają się na etapie szkolenia ich do licencji turystycznej.
- Nie chcą zabrudzić sobie rąk, sprawdzając poziom oleju
- Nie chcą sprawdzać poziomu paliwa w zbiornikach, ponieważ pachnie ono "obrzydliwie"
- Są całkowicie zdezorientowani tym, na co powinni zwracać uwagę podczas przeglądu przedodlotowego. Uważają, że powinna za nich to robić aplikacja w smartfonie
- Niektórzy z nich mają trudności z dostaniem się do samolotu z powodu zbyt obcisłych dżinsów i nie chcą ryzykować, że będą widziani w innym ubiorze (np. mundurze)
- Szukają przełącznika elektrycznego sterowania ustawieniem fotela
- Manetka obrotów silnika? Nie mają pojęcia do czego to służy
- Jeśli nie wiedzą, co to jest gaźnik, spróbuj wytłumaczyć im kwestię podgrzewu gaźnika
- Są całkowicie zdezorientowani okrągłymi zegarami na desce rozdzielczej z czarnymi spiczastymi symbolami na nich
- Muszę wzbogacić lub zubożyć mieszankę? Czy komputer sam tego nie robi?
- Są zaskoczeni potrzebą naciśnięcia przycisku, aby porozmawiać z kimś na częstotliwości. A do tego osoba po drugiej stronie mówi w obcym języku. Kim do cholery jest Roger?
- Są całkowicie zdezorientowani headingiem 19. A do tego dlaczego poruszanie się w trzech wymiarach nie jest objęte GPS?
- W kokpicie nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby użyć kija do robienia selfie
- Trudno rozmawiać przez telefon komórkowy z założonymi słuchawkami
- Niemożliwe jest pisanie tekstów na telefonie obiema rękami i kontrolowanie samolotu. Jest to szczególnie uciążliwe podczas startów i lądowań
- Instruktor krzyczy na nich z powodu pozycji nr 14
Miałem przyjemność i zaszczyt współpracować z wieloma młodymi ludźmi i jestem zdumiony poziomem ich wiedzy. Jednak w większości jest ona związana z kwestiami, które muszą znać, aby funkcjonować w dzisiejszym świecie zaawansowanych technologii lub na rynku pracy.
Nadal uważam, że w szkołach średnich powinny odbywać się kursy, które nauczą ich pewnych praktycznych umiejętności, takich jak zmiana opony w samochodzie, czy też wykonanie bilansu książeczki czekowej.
Jednak drugą stroną medalu jest to, że GA musi wejść w XXI wiek i zaktualizować technologię i systemy, których używamy. Zasadniczo staramy się przyciągać dawnymi metodami do GA osoby, które nigdy nie funkcjonowały bez komputerów i telefonów komórkowych.
źródło:
Komentarze
Prześlij komentarz