Certyfikacja lotnisk zgodnie z wymaganiami unijnymi
W dniu 13 stycznia 2015 roku w
siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, z inicjatywy Prezesa ULC Pana
Piotra Ołowskiego, zorganizowane zostało spotkanie Prezesów polskich
lotnisk certyfikowanych z Inspektorami ULC.
Było to kolejne spotkanie mające na celu efektywne przygotowanie
zarządzających lotniskami do skutecznej realizacji zadań rozporządzenia
(UE) nr 139/2014 ustanawiającego wymagania oraz procedury
administracyjne dotyczące lotnisk zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 oraz zweryfikowanie
dotychczasowych działań podjętych w tym zakresie. Na spotkaniu zostały
zaprezentowane podstawowe informacje o przepisach UE dotyczących
lotnisk, planowane zmiany przepisów krajowych, terminy graniczne
wynikające z bezpośrednio obowiązujących przepisów europejskich, zadania
dla zarządzających lotniskami oraz dalsze planowane działania.
Do dnia 31 grudnia 2017 r. wszystkie lotniska, o których mowa w art. 4
ust 3a rozporządzenia bazowego (WE) nr 216/2008 tj. użytku publicznego,
obsługujące zarobkowy przewóz lotniczy, na których prowadzi się operacje
podejścia lub odlotu przy wykorzystaniu procedur instrumentalnych,
które dysponują utwardzoną drogą startową o długości co najmniej 800
metrów, będą musiały dostosować się do wymagań UE i przejść proces
konwersji certyfikatów (obecnie w Polsce dotyczy to 13 portów lotniczych
posiadających certyfikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego).
Kolejne spotkanie informacyjne dla pracowników lotnisk odpowiedzialnych
za praktyczne przygotowanie do stosowania ww. przepisów odbędzie się
najpóźniej do połowy lutego 2015 r.
Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją przedstawioną podczas spotkania:
Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
Komentarze
Prześlij komentarz