Przestrzeń powietrzna klasy G oczami wojska - ppłk Bartosz Orłowski IX FBL
Merytoryczna, zaskakująca, a momentami zabawna
prezentacja ppłk. Bartosza Orłowskiego, specjalisty w Szefostwie Służby
Ruchu Lotniczego RP, absolwenta WSOSP Dęblin (2003)
oraz AON (2005), posiadacza licencji kontrolera ruchu lotniczego.
Czego się dowiemy po wysłuchaniu prezentacji?
- Czym zajmuje się Służba Ruchu Lotniczego?
- Wojsko potrzebuje zmian. Prowadzący wymienia, co zostało zrobione i co strona wojskowa ma w planach;
- Omówienie struktur wojskowych przestrzeni powietrznych;
- Próba uzasadnienia gabarytów wojskowych struktur powietrznych;
- Statystyki ruchu wojskowych statków powietrznych;
- Przepisy w MATZ;
- Potrzeby wojska vs FUA czyli elastyczny system zarządzania przestrzenią powietrzną;
- Procedury rezerwacji przestrzeni;
- Dlaczego na przylot na lotnisko wojskowe Szefostwo potrzebuje aż 7 dni na wydanie zezwolenia?
- Czy trzeba składać plan lotu aby przelecieć przez wojskowe struktury przestrzeni powietrznej?
- Przykłady zarządzania wojskowym ruchem lotniczym na przykładzie MAZT EPKS;
- Wojskowe statystyki naruszeń przestrzeni powietrznych;
- Sposób planowania lotów w TSA 02;
- Pytania słuchaczy.
- Wojsko potrzebuje zmian. Prowadzący wymienia, co zostało zrobione i co strona wojskowa ma w planach;
- Omówienie struktur wojskowych przestrzeni powietrznych;
- Próba uzasadnienia gabarytów wojskowych struktur powietrznych;
- Statystyki ruchu wojskowych statków powietrznych;
- Przepisy w MATZ;
- Potrzeby wojska vs FUA czyli elastyczny system zarządzania przestrzenią powietrzną;
- Procedury rezerwacji przestrzeni;
- Dlaczego na przylot na lotnisko wojskowe Szefostwo potrzebuje aż 7 dni na wydanie zezwolenia?
- Czy trzeba składać plan lotu aby przelecieć przez wojskowe struktury przestrzeni powietrznej?
- Przykłady zarządzania wojskowym ruchem lotniczym na przykładzie MAZT EPKS;
- Wojskowe statystyki naruszeń przestrzeni powietrznych;
- Sposób planowania lotów w TSA 02;
- Pytania słuchaczy.
Najmocniej przepraszamy za pojawiające się sporadycznie szumy i trzaski. Problem techniczny był po naszej stronie.
Bartosz Orłowski
ppłk nawig. mgr inż. Bartosz ORŁOWSKI – absolwent WSOSP Dęblin (2003) oraz AON (2005). Posiadacz licencji kontrolera ruchu lotniczego. Jako kontroler ruchu lotniczego pełnił obowiązki w 31. BLT Poznań – Krzesiny (2007-2010). W latach 2006-2009 pracował w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kabul w Afganistanie na stanowisku Instruktora – kontrolera oraz Szefa organu kontroli lotniska (TWR). Od 2011 roku pracuje jako kontroler na warszawskim Okęciu. Aktywnie zaangażowany w funkcjonowanie Ośrodka Szkolenia Lotniczego Służb Ruchu Lotniczego w Dęblinie (CAPTO WSOSP), gdzie do 2013 roku pełnił obowiązki Szefa Szkolenia. Obecnie pełni obowiązki Starszego Specjalisty w Szefostwie Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, gdzie odpowiada przede wszystkim za szkolenie wojskowych kontrolerów ruchu lotniczego oraz standardy wojskowej ATS.
ppłk nawig. mgr inż. Bartosz ORŁOWSKI – absolwent WSOSP Dęblin (2003) oraz AON (2005). Posiadacz licencji kontrolera ruchu lotniczego. Jako kontroler ruchu lotniczego pełnił obowiązki w 31. BLT Poznań – Krzesiny (2007-2010). W latach 2006-2009 pracował w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kabul w Afganistanie na stanowisku Instruktora – kontrolera oraz Szefa organu kontroli lotniska (TWR). Od 2011 roku pracuje jako kontroler na warszawskim Okęciu. Aktywnie zaangażowany w funkcjonowanie Ośrodka Szkolenia Lotniczego Służb Ruchu Lotniczego w Dęblinie (CAPTO WSOSP), gdzie do 2013 roku pełnił obowiązki Szefa Szkolenia. Obecnie pełni obowiązki Starszego Specjalisty w Szefostwie Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, gdzie odpowiada przede wszystkim za szkolenie wojskowych kontrolerów ruchu lotniczego oraz standardy wojskowej ATS.
Spotkanie odbyło się 27 listopada 2014, na lotnisku Warszawa Babice.
Obejrzyj pozostałe zarejestrowane transmisje z Forum Bezpiecznego Latania
Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz