Informacja PKBWL o zdarzeniu lotniczym dotyczącym lądowania pasażerskiego statku powietrznego bez uzyskania zezwolenia na lądowanie
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych zakończyła prowadzenie badania i zaakceptowała Informację o zdarzeniu lotniczym dotyczącym lądowania pasażerskiego statku powietrznego bez uzyskania przez załogę tego statku powietrznego zezwolenia na lądowanie. Zdarzenie miało miejsce 22 sierpnia 2017 r. na lotnisku Kraków - Balice.
PKBWL zwróciła uwagę na powtarzające się sytuacje wykonania lądowania bez uzyskania zezwolenia organu kontroli ruchu lotniczego. W związku z tym przypomina o używaniu sygnałów umownych opisanych we właściwych przepisach, których przykładem jest użycie Light Gun na lotniskach kontrolowanych i najczęściej innych sygnałów na lotniskach niekontrolowanych, przez odpowiednio kontrolerów ruchu lotniczego i lotniskowych informatorów lotniskowej służby informacji powietrznej, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi oraz znajomości znaczenia powyższych sygnałów przez pilotów. Ponadto powyższe działanie było naruszeniem przepisów ruchu lotniczego.
http://mib.gov.pl/files/0/1797511/20172221RK.pdf
źródło: PKBWL
No ale Zdali ATPLA gratuluje wyszkolenia pilotów liniowych ktorych sie rekrutuje z 200H nalotu. ja mysle ze to dopiero poczatki tego co bedzie sie dzialo w przyszlosci kiedy to wiekszosc pilotow kapitanow starej dadty odejdzie na emerytury i beda latac juz tylko specialisci. pozdrawiam i uklony dla lotniczej komisji egzaminacyjnej.
OdpowiedzUsuń