Szczecin-Goleniów: trwa remont drogi startowej
Na lotnisku w
Goleniowie prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury
lotniskowej dobiegają już końca. Gotowe są nowe płyty postojowe i
miejsca do poruszania się dla pieszych. Wciąż trwa remont pasa
startowego. Remont i modernizacja
drogi startowej o długości 2,5 kilometra i szerokości 60 metrów
rozpoczął się w kwietniu.
W czasie prac wszystkie starty i lądowania
obsługiwane są na nowo wybudowanej i wdrożonej do użytkowania drodze
kołowania. To jednocześnie ostatni etap inwestycji na goleniowskim
lotnisku, który wpłynie m.in. na zwiększenie bezpieczeństwa portu i
zwiększenie jego przepustowości.
Cały proces modernizacji portu lotniczego Szczecin rozpoczął się na początku ubiegłego roku i podzielony został na cztery etapy. Pierwszy obejmuje budowę dróg kołowania oraz rozbudowę jednej z płyt postojowych i remont nawierzchni pasa startowego. Drugi etap obejmuje dalszy odcinek równoległej drogi kołowania i modernizację kolejnej płyty postojowej. Następny etap to dalszy ciąg dróg kołowania i remont płyty postojowej nr 1. Ostatni etap obejmuje natomiast kapitalny remont drogi startowej. Koniec prac zbliża się dużymi krokami.
W ubiegłym roku na goleniowskim lotnisku wybudowana została także nowa radiolatarnia DVOR/ DME wraz z infrastrukturą techniczną. Wymiana używanego do tej pory systemu ILS na szczecińskim lotnisku była konieczna ze względu na wiek eksploatowanego sprzętu. Obecnie trwają prace przy przeprowadzaniu pomiarów i badań wdrożeniowych przed dopuszczeniem urządzenia do pracy operacyjnej. Jeszcze w grudniu przedstawiciele PAŻP zapewniali, że proces ten potrwa do marca 2015 r.
Przebudowa lotniska w Goleniowie finansowana jest kredytem inwestycyjnym PKO BP w wysokości 51,6 mln zł, funduszami unijnymi w wysokości prawie 47,5 mln zł oraz z pieniędzy spółki. W sumie całkowity koszt to około 100 mln zł. Za realizację inwestycji odpowiada Budimex.
Cały proces modernizacji portu lotniczego Szczecin rozpoczął się na początku ubiegłego roku i podzielony został na cztery etapy. Pierwszy obejmuje budowę dróg kołowania oraz rozbudowę jednej z płyt postojowych i remont nawierzchni pasa startowego. Drugi etap obejmuje dalszy odcinek równoległej drogi kołowania i modernizację kolejnej płyty postojowej. Następny etap to dalszy ciąg dróg kołowania i remont płyty postojowej nr 1. Ostatni etap obejmuje natomiast kapitalny remont drogi startowej. Koniec prac zbliża się dużymi krokami.
W ubiegłym roku na goleniowskim lotnisku wybudowana została także nowa radiolatarnia DVOR/ DME wraz z infrastrukturą techniczną. Wymiana używanego do tej pory systemu ILS na szczecińskim lotnisku była konieczna ze względu na wiek eksploatowanego sprzętu. Obecnie trwają prace przy przeprowadzaniu pomiarów i badań wdrożeniowych przed dopuszczeniem urządzenia do pracy operacyjnej. Jeszcze w grudniu przedstawiciele PAŻP zapewniali, że proces ten potrwa do marca 2015 r.
Przebudowa lotniska w Goleniowie finansowana jest kredytem inwestycyjnym PKO BP w wysokości 51,6 mln zł, funduszami unijnymi w wysokości prawie 47,5 mln zł oraz z pieniędzy spółki. W sumie całkowity koszt to około 100 mln zł. Za realizację inwestycji odpowiada Budimex.
fot. Port Lotniczy Szczecin-Goleniów |
Komentarze
Prześlij komentarz