Załamanie emocjonalne kapitana przyczyną wypadku Dash Q-400 w Nepalu – raport końcowy
Winą za katastrofę śledczy obarczyli kapitana samolotu (52 lata), który
według nich podczas lotu przeszedł załamanie emocjonalne. W tym czasie
wykazywał skrajne zachowania, od wielokrotnego płaczu do palenia
papierosów w kokpicie, a dodatkowo nieustannie kłócił się ze swoim
drugim pilotem (kobietą).
Mężczyzna był rozdrażniony, spięty, kapryśny i bardzo zdenerwowany
uwagami FO, która zakwestionowała jego reputację jako instruktora linii
lotniczej. W różnych momentach lotu był wobec niej agresywny i wydawał
się także być zmęczony z powodu braku snu poprzedniej nocy.
Ujawnione fragmenty raportu wskazują, że kapitan oszukał kontrolerów ruchu lotniczego odnośnie konfiguracji samolotu do lądowania. Podczas podejścia nie wykonał instrukcji kontrolera ATC, który wydał mu zgodę na wykonanie podejścia od południa na pas 20, a zamiast tego rozpoczął trudniejsze od północy na pas 02 i nie był w stanie ustabilizować samolotu przed lądowaniem.
Wypadek został uznany za najtragiczniejszą katastrofę lotniczą w Himalajach od 26 lat.
(Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż komisje badania wypadków lotniczych nie wskazują winnych, za to szukają przyczyny zdarzenia lotniczego. Tekst oryginalny - przypis WiBwL)
tekst pochodzi z portalu
Komisje badania wypadków lotniczych nie wskazują winnych, ale autor tego tekstu już na samym jego początku.... ;)
OdpowiedzUsuń