Unijne przepisy dot. służb ratownictwa i przeciwpożarowych problemem dla lotnisk GA
Lotniska, które podlegają przepisom UE, aktualnie
dostosowują swoje procedury do nowego rozporządzenia UE, ale konsekwencje tego
faktu skomplikowały sytuację lotnictwa ogólnego w wielu krajach. Jednym z
problemów jest kwestia spełnienia wymogów w zakresie służb ratownictwa i
przeciwpożarowych. Aktualnie wymagane jest, aby lotnisko zapewniało je nawet w
przypadku gdy operacje z takiego obiektu wykonują małe samoloty typu GA.
Oznacza to, że loty GA, które wcześniej wykonywane
byłyby z regionalnych lotnisk posiadających długie betonowe dogi startowe i
służby ATC, które w przypadku wypadku mogłyby wezwać służby ratunkowe, teraz
będą odbywały się z małych trawiastych lotnisk, gdzie takiego zdarzenia może
nikt nie zarejestrować. Doprowadziło to do wyraźnego zmniejszenia poziomu
bezpieczeństwa i nie zapewnia dobrego wykorzystania dostępnej infrastruktury.
Stowarzyszenie AOPA omawiało ten problem z wieloma organami EASA. Agencja zgodziła się, że fakt ten narusza zasady mapy drogowej GA i podkreśliła, że postara się jak najszybciej wypracować stosowne rozwiązanie. Jej przedstawiciel wspomniał również, że w trakcie konsultacji dot. tego rozporządzeniem, zarządcy lotnisk nie wnosili żadnych obiekcji co do jego treści.
Stowarzyszenie AOPA omawiało ten problem z wieloma organami EASA. Agencja zgodziła się, że fakt ten narusza zasady mapy drogowej GA i podkreśliła, że postara się jak najszybciej wypracować stosowne rozwiązanie. Jej przedstawiciel wspomniał również, że w trakcie konsultacji dot. tego rozporządzeniem, zarządcy lotnisk nie wnosili żadnych obiekcji co do jego treści.
tekst źródłowy
Komentarze
Prześlij komentarz