Spotkanie ws. certyfikacji lotnisk zgodnie z wymaganiami unijnymi
W dniu 13 lutego 2015 roku w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, z
inicjatywy Prezesa ULC Pana Piotra Ołowskiego, zorganizowane zostało
spotkanie inspektorów ULC i pracowników lotnisk odpowiedzialnych za
praktyczne przygotowanie do stosowania wymagań rozporządzenia (UE) nr
139/2014 ustanawiającego wymagania oraz procedury administracyjne
dotyczące lotnisk zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i
Rady (WE) nr 216/2008.
Było to kolejne spotkanie mające na celu efektywne przygotowanie
zarządzających lotniskami do skutecznej realizacji zadań rozporządzenia
(UE) nr 139/2014 i Rady (WE) nr 216/2008 oraz zweryfikowanie
dotychczasowych działań podjętych w tym zakresie. Na spotkaniu zostały
zaprezentowane podstawowe informacje o przepisach UE dotyczących
lotnisk, terminy graniczne wynikające z bezpośrednio obowiązujących
przepisów europejskich, przepisy dotyczące konwersji certyfikatów oraz
dalsze planowane działania.
Inspektorzy ULC przedstawili zarządzającym lotniskami procedurę konwersji certyfikatów. Procedura ta będzie stanowiła część Podręcznika certyfikacji i nadzoru nad lotniskami stosowanego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Proces konwersji został podzielony na etapy i szczegółowo opisany. Inspektorzy ULC zaprezentowali również edytowalny formularz który będzie służył wnioskodawcy do zaproponowania podstawy certyfikacji, wzory wniosków o konwersję certyfikatu oraz o wydanie odstępstwa od wymagań podstawy certyfikacyjnej (DAAD). W trakcie spotkania omówionych zostało również wiele dodatkowych zagadnień poruszonych przez zarządzających lotniskami w toku dyskusji.
Do dnia 31 grudnia 2017 r. wszystkie lotniska, o których mowa w art. 4 ust 3a rozporządzenia bazowego (WE) nr 216/2008 tj. użytku publicznego, obsługujące zarobkowy przewóz lotniczy, na których prowadzi się operacje podejścia lub odlotu przy wykorzystaniu procedur instrumentalnych, które dysponują utwardzoną drogą startową o długości co najmniej 800 metrów, będą musiały dostosować się do wymagań UE i przejść proces konwersji certyfikatów (obecnie w Polsce dotyczy to 13 portów lotniczych posiadających certyfikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego).
Kolejne spotkanie informacyjne dla zarządzających lotniskami odbędzie się w maju 2015 r.
Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją przedstawioną podczas spotkania:
plik do pobrania1.96 MB
Inspektorzy ULC przedstawili zarządzającym lotniskami procedurę konwersji certyfikatów. Procedura ta będzie stanowiła część Podręcznika certyfikacji i nadzoru nad lotniskami stosowanego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Proces konwersji został podzielony na etapy i szczegółowo opisany. Inspektorzy ULC zaprezentowali również edytowalny formularz który będzie służył wnioskodawcy do zaproponowania podstawy certyfikacji, wzory wniosków o konwersję certyfikatu oraz o wydanie odstępstwa od wymagań podstawy certyfikacyjnej (DAAD). W trakcie spotkania omówionych zostało również wiele dodatkowych zagadnień poruszonych przez zarządzających lotniskami w toku dyskusji.
Do dnia 31 grudnia 2017 r. wszystkie lotniska, o których mowa w art. 4 ust 3a rozporządzenia bazowego (WE) nr 216/2008 tj. użytku publicznego, obsługujące zarobkowy przewóz lotniczy, na których prowadzi się operacje podejścia lub odlotu przy wykorzystaniu procedur instrumentalnych, które dysponują utwardzoną drogą startową o długości co najmniej 800 metrów, będą musiały dostosować się do wymagań UE i przejść proces konwersji certyfikatów (obecnie w Polsce dotyczy to 13 portów lotniczych posiadających certyfikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego).
Kolejne spotkanie informacyjne dla zarządzających lotniskami odbędzie się w maju 2015 r.
Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją przedstawioną podczas spotkania:
plik do pobrania1.96 MB
źródło: ULC