Rzeszów - Jasionka: Niebawem rozpocznie się przebudowa drogi startowej
15
kwietnia firma Skanska, która wygrała przetarg na gruntowną przebudowę
pasa startowego na lotnisku Rzeszów-Jasionka, wchodzi na plac budowy.
Prace mają potrwać do lipca. Nie będą one miały jednak wpływu na
funkcjonowanie lotniska, ponieważ pas remontowany będzie w nocy.
Pas
startowy na lotnisku Rzeszów-Jasionka jest drugim co do długości pasem w
Polsce, zaraz po Lotnisku Chopina. Liczy on blisko dziesięć lat. W 2005
r. wydłużono go z 2,5 tys. metrów do 3,2 tys. metrów. Koszt
modernizacji pokryto z budżetu państwa, a inwestycja pochłonęła 50 mln
zł.
Naprawa pasa jest konieczna ze względu na uszkodzenia, które pojawiły się po blisko dziesięciu latach użytkowania. Dodatkowo konieczne jest dopasowanie pasa do obowiązujących standardów, położenie nowej nawierzchni, zastosowanie koniecznych zbrojeń. Dodatkowo przedstawiciele portu planują przygotować pas do zamieszczenia na nim innowacyjnych systemów bezpieczeństwa.
Skanska zobowiązana jest do pięcioletniej gwarancji na wykonane prace. To ta sama firma, która wcześniej odpowiadała za budowę nowego terminalu w Jasionce.
W tym roku, oprócz nowej drogi startowej, zakończyć ma się również budowa nowej drogi dojazdowej do lotniska. Będzie ona połączeniem już istniejących tras i pozwoli na bezpośredni zjazd z S19 i autostrady A4 na lotnisko. Droga wojewódzka nr 869 zostanie rozbudowana tak, że będzie przebiegała równolegle do autostrady A4 i połączy węzeł Rzeszów-Zachód i węzeł Jasionka.
W ubiegłym roku rzeszowskie lotnisko obsłużyło 601 070 pasażerów. To rekord i wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 1,89%. Władze lotniska są przekonane, że podróżnych byłoby jeszcze więcej, gdyby nie fatalne warunki pogodowe, które komplikowały operowanie z portu ubiegłej jesieni. W tym roku w porcie zainstalowany zostanie jednak system ILS, który umożliwi lądowanie samolotom w trudnych warunkach atmosferycznych.
Naprawa pasa jest konieczna ze względu na uszkodzenia, które pojawiły się po blisko dziesięciu latach użytkowania. Dodatkowo konieczne jest dopasowanie pasa do obowiązujących standardów, położenie nowej nawierzchni, zastosowanie koniecznych zbrojeń. Dodatkowo przedstawiciele portu planują przygotować pas do zamieszczenia na nim innowacyjnych systemów bezpieczeństwa.
Skanska zobowiązana jest do pięcioletniej gwarancji na wykonane prace. To ta sama firma, która wcześniej odpowiadała za budowę nowego terminalu w Jasionce.
W tym roku, oprócz nowej drogi startowej, zakończyć ma się również budowa nowej drogi dojazdowej do lotniska. Będzie ona połączeniem już istniejących tras i pozwoli na bezpośredni zjazd z S19 i autostrady A4 na lotnisko. Droga wojewódzka nr 869 zostanie rozbudowana tak, że będzie przebiegała równolegle do autostrady A4 i połączy węzeł Rzeszów-Zachód i węzeł Jasionka.
W ubiegłym roku rzeszowskie lotnisko obsłużyło 601 070 pasażerów. To rekord i wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 1,89%. Władze lotniska są przekonane, że podróżnych byłoby jeszcze więcej, gdyby nie fatalne warunki pogodowe, które komplikowały operowanie z portu ubiegłej jesieni. W tym roku w porcie zainstalowany zostanie jednak system ILS, który umożliwi lądowanie samolotom w trudnych warunkach atmosferycznych.
źródło: rynekinfrastruktury
Komentarze
Prześlij komentarz