Załącznik 19 ICAO - zarządzanie bezpieczeństwem
Na stronach Urzędu Lotnictwa
Cywilnego ukazało się wyczekiwane tłumaczenie Annexu 19 - Zarządzanie
Bezpieczeństwem (ang.: Safety Management). Przypomnijmy, że proces
tłumaczenia trwał stosunkowo długo. Annex 19 został przyjety przez radę
ICAO 15 lutego 2013 i obowiązuje od 15 lipca 2013 roku. Stosowany jest
od 14 listopada 2013.
Aby Załącznik 19 mógł być stosowany w RP, musi
ukazać się nowelizacja oświadczenia rządowego (Dz. U. Nr 146, poz. 1413 z
2003 r.), ws. mocy obowiązującej załączników do Konwencji o
międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia
1944 r., która wprowadzi do systemu prawnego RP Załącznik 19 do tej
Konwencji pt. Safety Management, jak tego wymaga art. 3 ust 2 ustawy z
dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 t.j.).
Zwłoka w opublikowaniu oświadczenia uniemożliwia
wykonanie przez naczelne (MIiRR) i centralne (ULC) organy władzy
lotniczej w Polsce obowiązków wynikających z ratyfikacji tej Konwencji
(Dz. U. Nr 33, poz. 212 z 1959 r.), w szczególności jej art. 37, a w
szczególności formalne wdrożenie w Polsce systemu zarządzania
bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym.
Czytaj również:
Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz