Loty z prędkościami >250 kts w przestrzeni klasy G
Zwróciliśmy się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z prośbą o przesłanie
ostatecznych zmian dotyczących lotów w przestrzeni klasy G z
prędkościami powyżej 250 kts. Poniżej publikujemy odpowiedź, jaką w tej
kwestii otrzymaliśmy od rzecznika prasowego Urzędu.
„W odpowiedzi na przesłane pytanie uprzejmie informuję, że decyzja
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o niestosowaniu przez określone
statki powietrzne ograniczenia prędkości do 250 kts została wydana na
podstawie oceny i ograniczania ryzyka przesłanej przez Dowództwo
Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. W analizie podano środki ograniczenia
ryzyka i jednym z tych środków jest utworzenie rejonu ograniczeń lotów
(ROL) na czas ćwiczeń, dokładnie w ten sam sposób jak odbywało się to do
tej pory.
Warunkiem wykonania lotów z prędkością pow. 250 kts jest zastosowanie
wszystkich zadeklarowanych środków ograniczających ryzyko. Należy
podkreślić, że przedmiotowa decyzja nie jest nic nowym, ponieważ w
przeszłości wydawane były decyzje zezwalające na przekraczanie prędkości
250 kts. Oczywiście w każdym przypadku wyznaczano i publikowano na tę
okoliczność ROL”.
Opisywane zwolnienie nie podlega publikacji w AIP Polska z uwagi na
fakt, że loty których dotyczy decyzja będą się odbywały wyłacznie w
Rejonach Ograniczeń Lotów (ROL). I tak, informację o przestrzeniach ROL w
których samoloty wojskowe będą mogły latać z prędkościami > 250kts,
znajdziemy każdorazowo w Suplementach do AIP. Zmiana obowiązuje od 1
stycznia 2016 roku.
Komentarze
Prześlij komentarz