Wynik konsultacji społecznych w zakresie projektu reorganizacji sieci tras MRT
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zakończyła konsultacje społeczne w
sprawie projektu reorganizacji sieci tras MRT. W wyniku otrzymanych uwag
dokonano następujących zmian w stosunku do konsultowanego projektu:
a) Segment MRT łączący obecną MRT 2 (EPDE) z poligonem EPD25:
Ze względu na intensywny ruch szybowcowy (przede wszystkim Aeroklub
Stalowowolski) oraz mając na uwadze względy bezpieczeństwa określono, że
nowy segment MRT możliwy będzie do aktywacji w okresie letnim
SS-09:00UTC, natomiast w okresie zimowym H24.
b) Segmenty MRT łączące TSA 01 z EPD29:
Aktywacja segmentów wyłącznie na potrzeby ćwiczeń wojskowych, maksymalnie 2h na dobę. Wymagana wcześniejsza koordynacja wykorzystania z ASM1 (z wyprzedzeniem minimum 7 dni).
Aktywacja segmentów wyłącznie na potrzeby ćwiczeń wojskowych, maksymalnie 2h na dobę. Wymagana wcześniejsza koordynacja wykorzystania z ASM1 (z wyprzedzeniem minimum 7 dni).
c) Segment N17-N29 (trasa MRT z EPKS):
Początkowo planowany do wprowadzenia w zakresie wysokości 1300ft-2300ft
na wniosek Strony Wojskowej został zmieniony na GND-1800ft AMSL.
Zobrazowanie ostatecznego projektu reorganizacji MRT:
Głównym celem przedmiotowych zmian miało być
podniesienie poziomu bezpieczeństwa lotów w FIR Warszawa zarówno
użytkowników General Aviation jak i wojskowych oraz zminimalizowanie
stopnia skomplikowania dolnej przestrzeni.
Głównymi założeniami jakimi kierowano się tworząc propozycję modyfikacji sieci MRT było:
Głównymi założeniami jakimi kierowano się tworząc propozycję modyfikacji sieci MRT było:
- likwidacja lub przesunięcie segmentów przebiegających nad obszarami w których występują znaczne ilości przeszkód lotniczych (elektrownie wiatrowe powyżej 120m AGL);
- likwidacja lub przesunięcie segmentów przebiegających nad lądowiskami;
- zmiana przebiegu tras MRT przebiegających nad miastami;
- likwidacja niewykorzystywanych/niepotrzebnych segmentów.
- Modyfikacja/likwidacja segmentów, których aktywność znacząco wpływa na przepływ ruchu General Aviation
Komentarze
Prześlij komentarz