Statystyki łączności z FIS w 2019 r. - "tendencja wzrostowa"
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opracowała i
udostępniła statystki łączności nawiązywanej ze Służbą Informacji
Lotniczej w roku 2019. Wynika z nich jasno, iż był to kolejny rok z
tendencją wzrostową, w tym przypadku wynoszącą ok. 10% w odniesieniu do 2018 r.
Ogólna liczba nawiązanych łączności: 260637, z czego:
FIS Olsztyn: 52677
FIS Warszawa: 56025
FIS Poznań: 53403
FIS Kraków: 60624
FIS Gdańsk: 37908
Rok 2018 zamknął się wynikiem 237287 nawiązań łączności.
FIS zajmuje się statkami powietrznymi latającymi od poziomu ziemi do FL95 (około 2900 m AMSL). FIR Warszawa, w zakresie tych wysokości podzielony jest na pięć sektorów FIS. Przestrzeń odpowiedzialności obszarowej służby informacji powietrznej ma nadaną klasę G wg kryteriów ICAO.
W przestrzeni klasy G piloci nie mają obowiązku nawiązywania łączności radiowej z FIS (wyjątek stanowi tu strefa RMZ lotniska Okęcie).
FIS zajmuje się statkami powietrznymi latającymi od poziomu ziemi do FL95 (około 2900 m AMSL). FIR Warszawa, w zakresie tych wysokości podzielony jest na pięć sektorów FIS. Przestrzeń odpowiedzialności obszarowej służby informacji powietrznej ma nadaną klasę G wg kryteriów ICAO.
W przestrzeni klasy G piloci nie mają obowiązku nawiązywania łączności radiowej z FIS (wyjątek stanowi tu strefa RMZ lotniska Okęcie).
Sprostowanie WBL: wymaga się łączności obustronnej w przestrzeni klasy G w locie IFR, nie wymaga się w locie VFR.
źródło: dlapilota.pl
Komentarze
Prześlij komentarz