CTR i TMA lotniska Olsztyn-Mazury od 31 marca 2016 r.
Od 31 marca (środa) nad lotniskiem Olsztyn-Mazury (EPSY) zacznie obowiązywać strefa kontrolowana lotniska CTR oraz rejon kontrolowany lotniska TMA (zgodnie z AIP AIRAC AMDT 174).
W EPSY na przemian będzie dostępna służba kontroli
i służba lotniskowej informacji powietrznej (AFIS). Obie służby
dostępnę bedą pod tą samą częstotliwością: 118.025 MHz
Godziny pracy Wieży EPSY:
Wtorek - Sobota 0500-0700 UTC
Wtorek - Sobota 1430-17:00 UTC
Niedziela 1300-1500 UTC
Wtorek - Sobota 1430-17:00 UTC
Niedziela 1300-1500 UTC
W lipcu 2015 r., Polska Agencja Żeglugi
Powietrznej przeprowadziła konsultacje społeczne odnośnie kształtu
nowotworzonego TMA Szymany, które przyniosły bardzo duży oddźwięk wśród
użytkowników przestrzeni. Pośród nich liczną grupę stanowili szybownicy
(głównie Aeroklubu Warmińsko - Mazurskiego), którzy zwrócili uwagę na
duże utrudnienia, jakie generowałaby lotom szybowcowym północna część
zaproponowanych wstępnie wariantów TMA Szymany.
Mając na uwadze powyższe uwagi użytkowników, PAŻP dokonał modyfikacji projektów procedur dla lotniska w taki sposób, aby zmniejszyć - jak to jest tylko możliwe - granice poziome i pionowe TMA na północ od lotniska EPSY.
W rezultacie udało się tak zaprojektować procedury, żeby część TMA Szymany wysunięta najbardziej na północ zaczynała się od 5500 ft AMSL, a nie jak we wcześniejszych propozycjach od 3500 ft. W konsekwencji modyfikacji procedur, dolna granica segmentu TMA położona najbliżej CTR, została obniżona z 2000 ft do 1500 ft AMSL.
Mając na uwadze powyższe uwagi użytkowników, PAŻP dokonał modyfikacji projektów procedur dla lotniska w taki sposób, aby zmniejszyć - jak to jest tylko możliwe - granice poziome i pionowe TMA na północ od lotniska EPSY.
W rezultacie udało się tak zaprojektować procedury, żeby część TMA Szymany wysunięta najbardziej na północ zaczynała się od 5500 ft AMSL, a nie jak we wcześniejszych propozycjach od 3500 ft. W konsekwencji modyfikacji procedur, dolna granica segmentu TMA położona najbliżej CTR, została obniżona z 2000 ft do 1500 ft AMSL.
Zmodyfikowany projekt TMA Szymany został omówiony z przedstawicielami
Aeroklubu Warmińsko – Mazurskiego, którzy pozytywnie ocenili dokonaną
modyfikację granic. Dodatkowo wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników
Aeroklubu opracowano propozycję kilku rejonów lotów szybowcowych
zlokalizowanych w TMA Szymany (AREA DAJTKI), których dostępność będzie
uzależniona od kierunków aktualnie stosowanego RWY w użyciu na lotnisku
EPSY.
Informacje mają charakter TYLKO
ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za
ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne
należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!
Komentarze
Prześlij komentarz