Załamanie emocjonalne kapitana przyczyną wypadku Dash Q-400 w Nepalu – raport końcowy


Winą za katastrofę śledczy obarczyli kapitana samolotu (52 lata), który według nich podczas lotu przeszedł załamanie emocjonalne. W tym czasie wykazywał skrajne zachowania, od wielokrotnego płaczu do palenia papierosów w kokpicie, a dodatkowo nieustannie kłócił się ze swoim drugim pilotem (kobietą).

 
Mężczyzna był rozdrażniony, spięty, kapryśny i bardzo zdenerwowany uwagami FO, która zakwestionowała jego reputację jako instruktora linii lotniczej. W różnych momentach lotu był wobec niej agresywny i wydawał się także być zmęczony z powodu braku snu poprzedniej nocy.
  
Ujawnione fragmenty raportu wskazują, że kapitan oszukał kontrolerów ruchu lotniczego odnośnie konfiguracji samolotu do lądowania. Podczas podejścia nie wykonał instrukcji kontrolera ATC, który wydał mu zgodę na wykonanie podejścia od południa na pas 20, a zamiast tego rozpoczął trudniejsze od północy na pas 02 i nie był w stanie ustabilizować samolotu przed lądowaniem.




Wypadek został uznany za najtragiczniejszą katastrofę lotniczą w Himalajach od 26 lat. 

(Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż komisje badania wypadków lotniczych nie wskazują winnych, za to szukają przyczyny zdarzenia lotniczego. Tekst oryginalny - przypis WiBwL)

Pełny raport końcowy (w jęz. angielskim) dostępny jest tutaj (LINK)

 
tekst pochodzi z portalu

Komentarze

  1. Komisje badania wypadków lotniczych nie wskazują winnych, ale autor tego tekstu już na samym jego początku.... ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz