Rusza nabór na kontrolerów ruchu lotniczego w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

Każdego dnia na pokładach wszystkich samolotów przelatujących nad Polską znajduje się blisko pół miliona pasażerów. Nad ich bezpieczeństwem czuwa ponad 550 kontrolerów ruchu lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej – jedynej instytucji w kraju, która szkoli i zatrudnia cywilnych kontrolerów ruchu lotniczego.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej prowadzi kolejny nabór kandydatów na kurs na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego. Zachęcamy wszystkich, którzy myślą o zawodzie kontrolera ruchu lotniczego i chcą spróbować swoich sił w rekrutacji, do wypełniania formularza aplikacyjnego znajdującego się na stronie www.pansa.pl w zakładce:Kariera i postępowania zgodnie z zamieszczonymi w nim instrukcjami. Termin składania aplikacji upływa w dniu: 18 listopada 2018 roku.
__________________________________________________________________
Mówi się, że:
  • w Polsce nie ma dobrej pracy,
  • tutaj nie da się dobrze zarobić,
  • nikt nie docenia pracowników, zwłaszcza młodych,
  • każdy pracodawca chce młodych ludzi z bogatym, długoletnim doświadczeniem.
Jeśli wierzysz w którąś z tych czterech rzeczy, nie czytaj dalej tego ogłoszenia. 

Dlatego, że:
  • w tej firmie płacimy dobre pieniądze,
  • w tej firmie docenia się ludzi za to, co robią i jak,
  • w tej firmie człowiek to najważniejsza wartość i nie zastąpi go żadna maszyna,
  • w tej firmie wyszkolimy Cię na wyjątkowego specjalistę,
  • w tej firmie wszystkiego Cię nauczymy, nie przeszkadza nam brak doświadczenia zawodowego.

Mowa o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej – jedynej w Polsce firmie, która szkoli i zatrudnia cywilnych kontrolerów ruchu lotniczego. Obecnie szukamy osób, które chcą wziąć udział w kursie przygotowującym do pracy na stanowisku: KONTROLER RUCHU LOTNICZEGO! 

Zgłaszając się do nas masz pewność, że:
  • otwierasz przed sobą drzwi do dobrze płatnej pracy i prestiżowego zawodu,
  • zapewnimy Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać licencję kontrolera ruchu lotniczego,
  • zapewnimy Ci zakwaterowanie na czas całego kursu,
  • zapłacimy Ci za to, że będziesz uczestniczył w tym kursie.

W zamian za to oczekujemy od Ciebie, żebyś:
  • zainwestował swój czas w nasz kurs,
  • zainwestował swoją energię w proces nauki,
  • był konsekwentny i zdeterminowany,
  • umiał współpracować z drugim człowiekiem,
  • miał odwagę mówić wprost, co myślisz,
  • miał minimum średnie wykształcenie maturalne,
  • znał dobrze język angielski (zarówno mówiony, jak i pisany - min. poziom B2),
  • posiadał wysoką odporność na stres,
  • miał poprawną wymowę oraz dobrą dykcję,
  • posiadał ponadprzeciętną wyobraźnię przestrzenną oraz orientację w przestrzeni.
__________________________________________________________________
Osoby, które zostaną zakwalifikowane na kurs czeka blisko 2 lata jedynych w swoim rodzaju, wyjątkowych „studiów” lotniczych. To zasób wiedzy i umiejętności, które można nabyć wyłącznie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.




Jak wygląda szkolenie?
Pierwszym etapem jest szkolenie podstawowe, składające się głównie z zajęć teoretycznych. Końcowym etapem tej części szkolenia są zajęcia praktyczne umożliwiające zapoznanie z podstawowymi technikami kontroli ruchu lotniczego. Podczas tej części ku
ruchu lotniczego, nawigacji, osiągów statków powietrznych i innych przedmiotów – słowem wiedzę o lotnictwie, w dawce i natężeniu pozwalającym na późniejsze rsant opanuje wiedzę z zakresu prawa lotniczego, meteorologii, przepisów ruchu lotniczego, nawigacji, osiągów statków powietrznych i innych przedmiotów – słowem wiedzę o lotnictwie, w dawce i natężeniu pozwalającym na późniejsze rozpoczęcie etapu nauki na symulatorze. Po zakończeniu szkolenia podstawowego następuje podział kursantów na poszczególne rodzaje służby lotniczej.


Na podstawie posiadanych predyspozycji i umiejętności, a także na podstawie ocen uzyskanych na zakończenie szkolenia praktycznego, kursanci kierowani są na szkolenia w zakresie uprawnień radarowych służb kontroli obszaru, zbliżania lub proceduralnej kontroli lotniska. Decyzja o przydziale do konkretnej służby podejmowana jest na podstawie wyników szkolenia podstawowego. Kandydat musi być gotowy do podjęcia pracy w wybranym przez Pracodawcę organie.

W trakcie trwania kolejnego etapu szkolenia do uprawnienia kursanci zdobywają wiedzę w zakresie dedykowanej służby. Zakończenie tej części nauki pozwala w końcu na rozpoczęcie szkolenia praktycznego na symulatorze w zakresie danej służby.


Podczas całego szkolenia skrupulatnie sprawdzana jest odporność na stres, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i pracy w zespole. Szkolenie praktyczne na symulatorze kończy się egzaminem i oceną, po których zaliczeniu kursant zdobywa licencję praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego (S-ATCL Student-Air Traffic Controller Licence) uprawniającą do podjęcia praktyki na stanowisku operacyjnym w jednostce tj. w żywym ruchu pod nadzorem instruktora. Ostatni etap szkolenia w jednostce odbywa się w docelowym miejscu pracy kursanta i trwa średnio ok. 10 miesięcy.


Całość szkolenia kończy się sprawdzeniem wiedzy i umiejętności nabytych podczas całego okresu nauki. Sprawdzenie to ma charakter egzaminu państwowego, którego pozytywny wynik jest podstawą do wydania licencji Kontrolera Ruchu Lotniczego, uprawniającej do samodzielnego pełnienia służby. Jej celem jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim statkom powietrznym znajdującym się w przestrzeni odpowiedzialności Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.


Więcej informacji na stronie www.pansa.pl

źródło:

https://skk.erecruiter.pl//Offer.aspx?oid=2769728&cfg=58e9fc2b67ba49dfa17c0ac0bcfe8d56&fromSkk=1540808995144&ejoId=29742&ejorId=47808&comId=18799094