Modlin - pierwsze lotnisko regionalne z systemem ILS kat. II

ILS kategorii II wykorzystywany jest na lotnisku Warszawa-Modlin od 1 maja 2014 r. Tym samym modliński port stał się drugim portem w Polsce, tuż po Lotnisku Chopina, który posiada tak zaawansowany system naprowadzania samolotów. Dzięki niemu możliwe jest wykonywanie operacji lotniczych w trudnych warunkach atmosferycznych, a szczególnie we mgle.
 
Posiadanie systemu w II kategorii podwyższa standard lotniska i jest bardzo ważnym argumentem w negocjacjach z  przewoźnikami – podkreśla w rozmowie z „Rynkiem Infrastruktury” Magdalena Bojarska, rzeczniczka prasowa portu w Modlinie. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej sam przedstawiciel linii lotniczych Ryanair, Peter Bellew powiedział, że jest pod olbrzymim wrażeniem, że w tak szybkim czasie udało się wdrożyć w podwarszawskim porcie drugą kategorię. - Jest to ewenement w skali światowej – chwali się Borajska.

Wdrożenie systemu ILS wyższej kategorii na lotnisku w Modlinie to ważne wydarzenie, biorąc pod uwagę fakt, iż jeszcze kilkanaście miesięcy temu to właśnie brak tego systemu spowodował, że jedna z operujących z portu linii lotniczych postanowiła przenieść swoje operacje na Lotnisko Chopina. Wizz Air do dziś operuje ze stołecznego portu, choć przedstawiciele Modlina przekonują, że argumenty finansowe oraz posiadanie systemu ILS w kat. II przemawia na korzyść ich oferty. Przypominamy, że lotnisko w Modlinie wybudowane zostało właśnie z myślą o przejściu ruchu niskokosztowego z portu im. Fryderyka Chopina.

Władze lotniska w Modlinie cały czas, tj. zarówno w trakcie czasowego zamknięcia lotniska, jak i następnie od dnia ponownego uruchomienia w lipcu 2013 r., prowadzą intensywne rozmowy o współpracy z kilkoma przewoźnikami regularnymi i czarterowymi; są to rozmowy trudne, skomplikowane, a ich efekty przychodzą nawet po kilku latach – taka jest specyfika branży. Negocjacje z liniami lotniczymi wymagają czasu i wytrwałości. Dla przewoźników port w Modlinie jest jak nowe lotnisko, które zostało otwarte 30 września 2013. To od tego dnia na nowo liczy się nasza historia. Pokazaliśmy swoją sprawność przez zimę, udowodniliśmy wiarygodność operacyjną. 1 Maja 2014 staliśmy się pierwszym regionalnym lotniskiem w Polsce z ILS kategorii II, co podwyższa standard lotniska i co również jest bardzo ważnym argumentem w dalszych negocjacjach. Innymi słowy zdobywamy sukcesywnie ważne argumenty, które stają się pomocne w negocjacjach – wyjaśnia obecną sytuację Bojarska zaznaczając jednocześnie, że port w Modlinie jest gotowy na przyjęcie nowych przewoźników i ich pasażerów.

źródło: Rynek Infrastruktury

Komentarze